Královéhradecký krajský šachový svaz

  • Archivy

  • Rubriky

ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA – TÁBOR KHŠS 2019

Daniel Roischl - 25.8.2019

Ve dnech 17. – 25.8. proběhl v Krkonoších krajský šachový tábor. Tábor byl v Peci pod Sněžkou na boudě Racek. 

Hlavní vedoucí tábora byla Mgr. Svatava Ptáčková. 

Vedoucí byli: Tomáš Kraus, Nataša Richterová, Luboš Roško, Kateřina Rošková, Tomáš Ptáček, Klára Horáková

Na táboře bylo 49 dětí rozdělených do 4 skupin v táborové hře a 4 skupin v tréninkovém systému. Systém trénování je podobný jako na krajských soustředění a sice A-B-C-D. 

Šachové skupiny
1. skupina – A 2. skupina – B 3. skupina – C 4. skupina D
IM Kraus Tomáš FM Roško Luboš KMž Rošková Kateřina WIM Richterová Nataša
mezipatro venku/jídelna horní chata – restaurace jídelna – zadní část
       
1 Gloser David Zelba Lukáš Marxová Šárka Archlebová Iva
2 Ret Adam Josef Dušánek Michal Vošmik Matěj Dvořák Milan
3 Rokoš Filip Gloser Tomáš Hetfleischová Elen Barták Adam
4 Voříšková Anna Komora Matěj Archlebová Stela Uhlířová Mariana
5 Janouch Jáchym Štěpán Bednář Miloš Jakubec Vít Archlebová Eva
6 Winter Ondřej Kačírek Pavel Koblic Jan Částek Zdeněk
7 Zdechovský Tobiáš Pražák Viktor Vondruška Viktor Dekker Natalia
8 Vestfál Jan Dedek Jan Zelba Josef Fibigerová Lucie
9   Till Václav Voříšek Jan Kobza Gabriel
10   Svoboda Ondřej Lesák David Pávek Leoš
11   Špriňar Michal Holubář Roman Pech Erik
12   Šmajzrová Dominika Jarešová Vendula Pech Oliver
13     Olšák Vojtěch Šlapák Petr
14     Vlček Vojtěch Vošmik Jáchym

 

První den byl sehrán „Potvrzovací turnaj“. Děti byly rozděleni do skupin už před soustředěním a podle turnaje se mohli 1-2 hráči dostat do vyšší skupiny. Podařilo se to Honzovi Vestfálovi, který celý turnaj hrál vepředu. Přihlédl jsem také k super výsledku z Mistrovství Evropské Unie, kde skončil v kategorii do 14 let na 4. místě.

Potvrzovací turnaj se hrál na 7 kol a první 4 jsou:

  1. David Gloser 6 bodů
  2. Jáchym Janouch 5,5 bodů
  3. Lukáš Zelba 5,5 bodů
  4. Anna Voříšková 5,5 bodů

http://chess-results.com/tnr463847.aspx?lan=5&art=1

Dalším turnajem, který byl sehrán byl bleskový turnaj. Tento turnaj se hrál na 9 kol tempem 3+2s/tah. Byl to do posledního kola velký boj, ale nakonec všem utekl David Gloser, který s 8body suverénně vyhrál.

  1. David Gloser 8 bodů
  2. Jáchym Janouch 7,5 bodů
  3. Lukáš Zelba 7 bodů 

https://chess-results.com/tnr464388.aspx?lan=5&art=1

Třetím turnajem, který se na táboře hrál, byl turnaj v Holanďanech. Tento turnaj se hrál v tempu  3+2s/tah na 7 kol dvojkolově. Když tedy hrál tým 1:1, byl výsledek 0,5, když 2:0, tak 1. Turnaj byl hrán jako open a mohl se domluvit kdokoliv s kýmkoli. Turnaj vyhráli a obhájili vítězství z minulého roku David Gloser a Viktor Pražák.

  1. David Gloser + Viktor Pražák 5,5 bodů
  2. Martin Buločkin + Anna Voříšková 5,5 bodů
  3. Miloš Bednář + Lukáš Zelba 5,5 bodů

https://chess-results.com/tnr464655.aspx?lan=5&art=1

Obrovským překvapením celého tábora byl Lukáš Zelba, který v Potvrzovacím turnaj byl na 3. místě, v bleskové turnaji také a v Holanďanech s Milošem Bednářem také 3. místo. Sledoval jsem skoro všechny jeho partie a hrál opravdu skvěle! Měl jsem Lukáše v B-skupině a jeho morálka v průběhu šachových lekcí se také zlepšila. Mám z toho radost a přeji mu do budoucna mnoho dalších úspěchů.

Velká pochvala patří také mé manželce Bc. Kateřině Roškové, která dělala rozhodčí na všech turnajích. Byla to její první zkušenost a vše zvládla perfektně! Turnaje proběhly bez problému a všichni si skvěle zahráli.

Šachové tréninky probíhali vždy dopoledne 9-12 a krom příjezdu, odjezdu a celodenního výletu byly vždy, tedy celkem 6x. Po každém tréninku byl vyhlášen nejlepší ze skupiny.

 

Vyhlášeni ve skupinách:

A – Filip Rokoš, David Gloser 2x, Tobiáš Zdechovský, Anna Voříšková, Honza Vestfál, 

B – Lukáš Zelba, Honza Dedek 2x, Tomáš Gloser, Václav Till 2x, 

C – Elen Hetfleischová, Matěj Vošmik, Josef Zelba, Šárka Marxová, Vojtěch Olšák, Vojtěch Vlček

D – Oliver Pech, Leoš Pávek, Iva Archlebová, Milan Dvořák, Zdeněk Částek, Gabriel Kobza, Mariana Uhlířová

 

Témata tréninků: 

Rozvedu hlavně svoje a Kátino téma, na kterých jsme dost pracovali. Toma a Naty uvedu rámcově.

 

A – skupina, Tomáš Kraus

Izolovaný pěšec, vzorové partie, ukázky útoku a obrany. Ukázky využití lepší souhry figur a technických manévrů v koncovce. Trénink propočtu variant. Koncovky nestejných střelců. Analýza partií talentů ve skupině.

 

B – skupina, Luboš Roško

Já se tedy rozepíšu trochu víc, ať trenéři talentů jsou v obraze, co všechno jsme probírali. Samotné tréninky jsme začínali tím, jak kdo trénuje a jaké tréninky vedou ke zlepšení a jaké zase tolik ne, a nebo pomalu. Ukázal jsem talentům několik knížek, které doporučuji a proč je doporučuji. Zde je výběr těch nejlepších v češtině:

 

1, Nimcovič – můj systém

Kniha zaměřená na základy strategie, centrum – typové pozice, souhra figur, hodnocení pozice, volba plánu, dvojice střelců, volné sloupce, sedmá řada, základní koncovky, silná a slabá pole, předsunutý bod. Na každé téma jsou uvedeny partie a čtenář získá ucelený obraz mezi probranou látkou a tím, co je schopen sám okamžitě použít v praxi.

2, Pliska – Učebnice šachu pro samouky středně pokročilí

Nejlepší kniha na základní taktiku, která je na českém trhu k dispozici. Motivy základních kombinací, schematicky vysvětlené, pak jednoduché příklady, složitější příklady, testové příklady.

3, Pachman – Moderní šachová strategie

Nejlepší kniha na pokročilejší strategii v ČR! Pro mě jedna z nejlepších, jakou jsem kdy četl a pro svěřence, kteří ji četli také. Pan Pachman, jeden z nejlepších hráčů naší šachové historie popisuje strategické principy na partiích klasiků – exmistrů světa a těch nejlepších hráčů té doby. Knihy není jen učebnicí strategie, ale je i sbírkou klasických partií, které by měl každý znát.

4, Dvoretsky – Metody šachové výuky

Mark Dvoretsky je považován za nejlepšího trenéra na světě. Napsal spoustu knížek, které byly přeloženy z ruštiny do angličtiny a tato kniha je jediná, která je přeložena do češtiny. Mark Dvoretsky zde píše jak trénovat, jak analyzovat partie, jak se učit z partií klasiků, jak stavět repertoár, jak hledat a napravovat chyby ve svých partiích a vylepšovat tak svůj styl hry. Kniha je se série knih „Future Champions“ která má 5 dílů. Toto je první díl a ten nejdůležitější.

5, Bronštejn – Mezinárodní turnaj velmistrů 1953

Tato kniha vyhrála nejlepší šachovou knihu všech dob dokonce několikrát. Spoustu velmistrů ji považuje za tu nejlepší. V turnaji kandidátů v Curychu 1953 se sešli nejlepší hráči světa krom samotného Botvinnika, který byl mistr světa. Tito hráči hráli o možnost ho vyzvat. Sehráli spolu 210 partií, které David Bronštejn skvěle okomentoval. Tyto komentáře jsou zaměřené na hodnocení pozice a volbu plánu. V té době nebyly počítače, vše je jednoduché, jasné. Kniha je odrazem myšlení světového hráče Davida Bronštejna, který se mohl stát mistrem světa. V zápase o titul mistra světa s Botvinnikem spolu hráli 12:12 s tím, že Bronštejn zápas vedl a prohrál 23. partii v koncovce proti dvojici střelců. 24. partie byla remíza, a tak Botvinnik titul udržel 12:12. Pokud bychom tedy brali Bronštejna jako 2. hráče světa, tak jeho pohled na 210 sehraných partií bude mít obrovskou hodnotu. Kniha je skvělou učebnicí střední hry.

 

6, Jansa – Dynamika strategie zahájení

V této knize jeden z nejlepších hráčů ČR a jeden z nejlepší trenérů, který trénoval například Davida Navaru a další přední české velmistry ukazuje, jak nastavit repertoár. Všímá si drobných jemností a vše skvěle vysvětluje. Je to pohled na zahájení očima super velmistra. Čtenář získá po přečtení knihy rozhled, jak má co stavět a pochopí základní principy. Podle mě nejlepší kniha na strategii zahájení, jaká kdy byla napsána. Nejde o varianty, jde o pochopení základních pozic.

7, Markoš – Pod hladinou

Jan Markoš v této knize ukazuje různé pokročilé principy šachové strategie pohledem velmistra. Velmistr vidí v pozici něco, co je ostatním skryto. Je to vlastně úplně jiný svět. Markoš nás tímto světem provází a vysvětluje proč tomu tak je, jak hodnotit různé složité pozice. Dále taky čtenáře seznamuje s počítačovým šachem, s různými statistikami a dalšími užitečnými věcmi.

8, Karpov – Vybrané partie

Co může být lepší, než vybrané partie mistra světa s jeho vlastním komentářem? Anatolij Karpov byl mistrem poziční hry a ve svých partiích ukazuje, jak pozice hodnotil, jak postupně realizoval různé plány. Tuto knihu doporučuje spoustu velmistrů.

9, Kasparov – Zkouška časem

Garry Kasparov považovaný za nejlepšího hráče všech dob vybral v předpočítačovém období své nejlepší partie a ty komentuje. Je poučné vidět, jak nejlepší hráč všech dob hodnotí pozice, odhaduje, které pozice jsou vhodné na útok a které zase nejsou. Jaké plány jsou dobré a jaké zase ne.

10, jakékoliv ostatní knihy

Cokoliv co talent přečte, mu něco dá. Skvělé knihy má Pliska, Biolek, Kaňovský, Pachman. Garry Kasparov – moji velcí předchůdci, Suetin – škola šachové strategie a taktiky, Přibyl – Učebnice střední hry. Jak říká pan velmistr Vokáč – po čemkoliv se člověk zlepší, jen jde o to jak moc.

Na trénincích jsme si ukazovali hlavně partie Fischera. Je to z toho důvodu, že je považován za jednoho z nejlepších šachistů všech dob a jeho partie jsou skvělou ukázkou hlavně na souhru figur.

Byrne Donald – Fischer, 1956 – nejlepší partie Fischera, oběť dámy, útok na krále

Fischer – Tal, 1961 – Sicilka, oběť dámy, prosazení volného pěšce

Byrne Robert – Fischer, 1963 – Grünfeld s g3, útok na centrum, oběť Jxf2

Martner – Fischer 1960 – Královská Indická – útok na centrum, matová kombinace

Mendes – Fischer, 1959 – dvojice střelců, matová síť

 

Dále pak partie: 

Lasker Edward – Thomas, 1912 – oběť dámy na h7 a vylákání krále až na g1

Réti – Tartakover, 1910 – miniaturka, oběť dámy, Sd8 mat

Morphy – Duke, Count, 1858 – útok na krále, jedna z nejlepších partií Morphyho

Kazic – Vukovic, 1940 – útok na krále, mat jezdcem na f6

Botvinik – Capablanca, 1938 – nejlepší partie Botvinika, centrum, útok na krále

 

Pak jsme dělali typové pozice a plány v nich. Jelikož znali všichni skoro jen izolovaného pěšce, tak jsme se tímto tématem zabývali více a prošli jsme jich 20.

1, Izolovaný pěšec

2, Visící pěšci

3, Izolovaný pěšcový pár

4, Karlovarská struktura

5, Přetažená Francouzská

6, Pila – c6, e6 

7, Kamenná stěna 

8, Ježek

9, Maroczy

10, Slabé pole d5 – Sicilky

11, Symetrie v centru e4xe5

12, Výměnná Francouzská

13, Výměnná Slovanská

14, Benoni

15, Královská Indická 

16, Dvojpěšec c3, c4 / c6, c5

17, Pěšcový klín v centru

18, Španělská e4xd6

19, Pěšcová převaha na křídle 3:2 a 3:4

20, Anglický útok 

 

Nebylo jednoduché vše probrat, ukázal jsem u každé pozice, co přesně to je, z čeho vzniká a jak stavět figurky za bílé a za černé.

Pak jsme probírali Sicilské. Zjistil jsem, že mladí znají jen několik variant a já na to dělal 2 trenérské práce, tak jsme jim dali minimálně jeden trénink. Základní rozdělení je na otevřené a ostatní. Otevřené jsou ty s d4 a Jxd4 a ostatní jsou jiné dobře hratelné výstavby. Uvedu alespoň v rychlosti.

Otevřené:

1, Najdorf

2, Rauzer

3, Drak

4, Scheveningen

5, Tajmanov

6, Paulsen

7, Čtyři jezdci

8, Svěšnikov

9, Kalašnikov

10, Zrychlený Drak

 

Ostatní:

1, Zavřená Sicilská

2, Morra gambit

3, Sicilský gambit

4, Alapin

5, Čechover

6, Rossolimo

7, Královský indický útok

8, Sicilská s b3

9, Grand Prix útok

10, Ostatní – Je2 Keres, c4 Staunton, a další

 

V Sicilkách asi nejvíce zaujalo to, že v některých variantách dělá bílý dlouhou rošádu a v některých ji nestihne a černý má super protiútok v centru. Podle toho, který typ pozice mi sedí, podle toho vyberu variantu a tu hraju. Ukazoval jsem různé plány a různé figurové útočné formace.

Dále jsme probírali propočet variant

Motivy kombinací, jak se je učit, jak je hledat a jak s nimi pracovat v propočtu variant

Hodnocení pozice a volba plánu – na čem hodnocení pozice závisí a jak správně pozici ohodnotit. Trénovali jsme to na vzorových partiích.

 

Základních 10 faktorů hodnocení pozice jsou:

1, přímé hrozby

2, bezpečnost krále

3, souhra figur

4, čas a tempa

5, pěšcová struktura

6, centrum

7, volné sloupce

8, silné a slabé body

9, poměr materiálu

10, diagonály na šachovnici

 

Základní poučky pro hru v zahájení jsou:

1, Vývin figur

2, Boj o centrum

3, Bezpečnost krále

 

Základní terminologie:

Motiv = opakující se figurové schéma s typickým obratem

Tempo = tah navíc

Propočet variant tedy závisí na přímých hrozbách a pak ho potřebujeme při vzájemné interakci našeho a soupeřova plánu, neboť na něm závisí realizace plánu.

Nejprve musíme najít to, co máme počítat – motivy, plány, tahy kandidáty. Máme-li jasno v tom, čeho chceme na šachovnici dosáhnout, pustíme se do toho. Lépe se nám počítají vynucené tahy – šach. Hůře se nám počítají hrozby, kde musíme také hledat soupeřovu nejlepší obranu. Vše nutno trénovat. Trénink propočtu variant ideálně na šachovnici s vyhrazeným časem s papírem a tužkou a zapisujeme si, co počítáme a na konci každé varianty uvedeme hodnocení. Poté co máme výsledky vše porovnáme s řešením.

Chyby v propočtu se objevují zejména:

1, v situacích, kde máme málo času

2, při neznalosti motivů

3, při slabé koncentraci na partii

4, při podceňování soupeřových hrozeb

5, při neohodnocení variant na konci propočtu

S tím souvisí mentální kapacita – prostor, který máme v hlavně k dispozici. Mentální kapacitu jsme schopni navyšovat tréninkem, kreativitou, vypouštěním nedůležitých věcí – př. počítačové hry.

Disciplína je náš vnitřní řídící systém, kterým udržíme pozornost nad pozicí a tomu se říká koncentrace. Nelze udržet koncentraci na partii, necháme-li se rozptylovat okolím. Musíme mít silnou disciplínu a nepouštět vjemy z okolí k sobě.

Učení se nové dovednosti:

1, zisk informace

2, pochopení informace

3, zapamatování informace

4, vyzkoušení v praxi

5, opakování 20x – návyk, součást osobnosti 

Z toho vyplívá, že je cílem se dostat do úrovně 5, pak se teprve nezapomíná. Při 1-4 paměť slábne. Zkoušeli jsme některé techniky na vylepšení paměti a dělali jsme samozřejmě paměťový test. Paměť lze trénovat a zlepšovat! Základy paměti jako jsou paměťové kotvy, vizualizace a spojení – lidi, místa, situace. Schémata a systémy pomáhají k lepší paměti. Nejlepší na paměť je dávat pozor, psát si a OPAKOVAT!!! Nutno mít poznámky na jednom místě a vracet se k nim.

Zarazilo mě, jaké jsou znalosti šachové historie u talentů, proto jsem se historií také zabývali. Procházeli jsme 16 mistrů světa s letopočty, zápasy o titul mistra světa, výsledky zápasů, systémy turnajů kandidátů, zajímavosti, kdo mohl být mistr světa a proč nebyl. Kdo získal titul až napodruhé. Kdo obhájil kolik zápasů. Kdo o titul přišel, i když nehrál. Kdo ho zase pak získal. Řekl bych, že jsme to prošli docela dopodrobna. Uvedu jména, kterými jsme se zabývali:

Staunton, Anderssen, Morphy

Steinitz, Lasker, Capablanca, Aljechin, Euwe, Botvinnik, Smyslov, Tal, Petrosjan, Spasskij, Fischer, Karpov, Kasparov, Kramnik, Anand, Carlsen

Další jména šachové historie:

Tarrasch, Nimcovič, Rubinstein, Keres, Bogoljubov, Korchnoi, Bronstein, Schlechter, 

Najdorf, Geller, Boleslavskij, Reshewski, Larsen, Stein

Gelfand, Karjakin, Caruana, Topalov, Aronian, Short, Shirov, Kamsky, Timman

Češi cestou k MS – Hort, Flohr, Réti, Pachman, Duras, Filip, Smejkal

Popis toho, co jsme si o kom řekli, by byl minimálně na dalších 10 A4 stránek. 

 

Na závěr své lekce jsem vytvořil test z šachové historie, který měl 12 otázek a 100 bodů. Nejlépe se umístili:

1, Vašek Till 93 bodů

2, Pavel Kačírek 91 bodů

3, Michal Špriňar 90 bodů

Všem třem gratuluji a tímto je lze označit za znalce šachové historie 😊.

Na závěr celého tréninkového cyklu jsme si vše zopakovali a dal jsem mladým 16 rad co dělat, aby se zlepšili.

1, analýza vlastních partií – hlavně těch prohraných

2, hraní kvalitních partií – vážné partie aspoň 60 ročně

3, mít svého trenéra nebo alespoň parťáka na tréninky

4, přijímat zpětnou vazbu na zlepšení, nevysvětlovat, poučit se

5, analyzovat partie po sehrání se soupeřem

6, vést si sešit a opakovat

7, řešit denně diagramy o cca 10% těžší než je úroveň řešitele 

8, přehrávat si partie ideálně s komentářem 

9, znalost historie a klasiky – pochopíme souvislosti

10, režim v tréninku, systém, plán

11, dobrý oddíl – kde je trenér, kde se hrají soutěže, kde je tým

12, věk ideálně 10-18 je nejvhodnější pro zlepšování se

13, sport jako doplněk k lepšímu zdraví a fyzické kondici

14, šachy a rodina – ideálně mít podporu anebo alespoň vysvětlit doma, jak moc vás to baví

15, práce s pc a databáze – v dnešní době nutnost

16, koncovky – garance zlepšení, hlavně pěšcové a věžové, dále pak jezdcové a střelcové

 

Doplnil bych ještě si hlídat spánek před partií. Mít ho dostatek a klid. A samozřejmě mít dostatek spánku i před tréninkem, jinak si hlava nepamatuje. Celým táborem nás provázel turnaj v Saint-Luis, kde hraje mistr světa Carlsen, bývalý mistr světa Anand a všichni hráči světové špičky. Dívali jsme se na partie a na online přenos. 

 

C – skupina, Kateřina Rošková

V C skupině jsme se v průběhu celého tábora zabývali historií a partiemi nejlepších světových šachistů. Studovali jsme nejznámější partie hráčů a něco málo k jejich životu. První den jsme probrali úplné začátky šachu, jak a kde vznikly, odkud k nám do Evropy přišly, které zahájení se hrálo nejčastěji. Učili jsme se nejlepší hráče své doby před oficiálními mistry světa. Ukázali jsme si partie Grecca, Phillidora, Morphyho a Anderssena. Další den jsme si přehrávali partie mistrů světa – Steinitze a Laskera. Na třetí den si Šárka Marxová a Stela Archlebová přinesly partie z Czech Openu v Pardubicích – turnaje D, které jsme zanalyzovaly. K tomu jsem pro děti připravila řešitelskou soutěž – diagramy na motivy vazby z učebnice Karla Plisky – středně pokročilí. Soutěž se 13 body ze 14 vyhrála Šárka Marxová. Mnozí knihu doma mají, ovšem nečetli ji. Dostali za úkol ji nastudovat 😊. Na středu si děti odhlasovaly turnaj každý s každým. Aby měl turnaj kvalitnější úroveň, hrálo se na 13 kol tempem 5min + 3s/tah se zápisem partií. Pokud měli čas pod 2 minuty, už zapisovat nemuseli. Ve středu odehrály 7 kol a průběžně vedl Vojtěch Olšák se 6 body. Ve čtvrtek se konal celodenní výlet, děti vyrazily na Sněžku. V pátek jsme pokračovali v turnaji a připojil se k nám po nemoci Viktor Vondruška. Po 13 kolech jsme neměli jasného vítěze – s 10,5 body dělili 1-4. místo Stela Archlebová, Elen Hetfleischová, Vojtěch Olšák a Matěj Vošmik. Tito čtyři mezi sebou sehráli ještě doplňující partie každý s každým opačnými barvami, než v turnaji, rychlejším tempem 3m+2s. Nakonec po urputném boji se na 1. místě umístil Matěj Vošmik, na 2.-3. Elen Hetfleischová a Stela Archlebová a na 4. místě Vojtěch Olšák. 5 místo s 9 body obsadila Šárka Marxová. Jako odměnu za 1. místo v turnaji jsme po dohodě vedoucích Matěje Vošmika posunuli na sobotní trénink do vyšší skupiny – B. Poslední den jsme zanalyzovali sehrané partie z turnaje, a probrali další mistry světa v pořadí – Capablanca, Aljechin a Euwe. Samozřejmě jsem si přehráli vybrané partie každého z nich. O dalších jsme si řekli pár základních informací a všech 16 mistrů světa se děti naučily nazpaměť. Nakonec jsme si zopakovali vše, co se za celý týden naučili. Každý si odnesl nějakou zajímavou informaci z tréninku – např. že Pěšci jsou duší šachové hry nebo že Na předčasném útoku na křídle následuje protiútok v centru. S C-skupinou se mi pracovalo velice dobře, všichni byli hodní, pracovití a snažili se. O šachy mají velký zájem a těším se na jejich pokroky. Jak jsem slíbila, budu Vás sledovat a přeju mnoho úspěchů 😊

D – skupina, Nataša Richterová

Základní taktické motivy, diagramy, partiové ukázky, základní koncovky.

 

Celý tábor hodnotím jako vydařený. Děti udělaly dobrou partu. Na tréninky chodily připraveni a v dobré náladě. Dobře se nimi pracovalo. Doufám, že trenéři si to také užili. Místo s výhledem na Sněžku bylo skvělé. Systém tréninku v Královéhradeckém kraji bude pokračovat krajskými soustředěními. Soustředění budou v Hradci Králové a místo i datum ještě upřesním.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Luboš Roško, krajský trenér