Královéhradecký krajský šachový svaz

Šachový tábor – 5. den – trénink Vikingů

Tomáš Ulman, sekretář KHŠS - 13.8.2021

Dnešní den jsme započali budíčkem v 7:15. Dnes se moc po včerejším celodenním výletu vstávat nechtělo, a proto si vzal na starosti rozcvičku Filip Šolc, který všechny pořádně protáhl a rozpohyboval, abychom mohli zvládnout dopolední tréninky. Další energii nám dodala i vydatná snídaně s míchanými vajíčky.

Po snídani již pokračovala výuka ve skupinách. D skupina s Filipem Šolcem využila nádherného počasí a část výuky přesunula ven na sluníčko.

K obědu nás čekala poctivá bramboračka, po které se jen zaprášilo. K druhému jsme měli rizoto. Všichni jsme se nadlábli, takže jsme byli rádi, že jsme se dovalili zpět na pokoje a mohli chvilku jen tak ležet v posteli. Dlouho nám to ale nevydrželo a tak v druhé polovině poledního klidu byl využit ping pongový stůl a také se sbíraly zkušenosti v kupování domů ve hře monopoly.

Odpoledne byl naplánován další vikingský program, ve kterém mohly skupinky získat další kus mapy k pokladu. Pro děti byly připraveny 4 aktivity, které postupně všichni navštívili. Ale před každým kláním musím být pořádná rozcvička, takže ani ta vikingská nechyběla.

V dalším průběhu odpoledne děti navštívily 4 stanoviště. První bylo v lese, kde si vyzkoušely střelbu z luku na cíl a soutěžili mezi sebou, kdo nastřílí více bodů.

Na druhém stanovišti probíhali závody lodí. Úkolem bylo pomocí namotávání provázku na špejli dovézt svou loď do cíle jako první.

Pro třetí stanoviště jsme využili prostředí bazénu hned u chaty. Všichni si vyzkoušeli, jaké to je, když se převrátí na moři loď a oni musí zadržet dech pod vodou. Kdo vydržel déle pod vodou, vyhrál. Naštěstí nebyl nikdo do hry zapálený tak moc, aby se nám utopil. Všichni jsme bazén v pořádku přežili.

Na posledním, čtvrtém, stanovišti jsme vyzkoušeli náš postřeh a paměť. Zahráli jsme si Kimovu hry, kdy se na minutu ukázalo všem 20 předmětů, poté se předměty zakryly a úkolem bylo napsat na papír co nejvíce předmětů, které si zapamatovali. V druhém kole jsme hledali, který předmět zmizel, a ve třetím kolem jsme hledali předmět, který přebývá.

Po splnění všech disciplín jsme pádili na večeři. K večeři jsme měli zapečenou rybu s bramborem a houbovou omáčkou. Vítězem odpoledního klání se stala skupina zelených, kteří tak získali další kus mapy k pokladu.

Večer jsme uspořádali pro zájemce turnaj v Holanďanech. Celkem hrálo 10 týmů systémem každý s každým. Ti, kteří nehráli, si mohli zahrát na pokoji s kamarády deskové hry nebo se mohli vydat s Lubošem na prolézačky.

Vítězem celého turnaje se stal Michal Špriňar s Adamem Josefem Retem. Na druhém místě skončil Matěj Komora a Miloš Bednář. Na třetím místě se umístil Matěj Vošmik s Filipem Rokošem.

Turnaj jsme dohráli chvíli před večerkou mladších, takže už následovala jen osobní hygiena a příprava na spánek. Dnes šla spát společně s mladšími i část starších, kteří se rozhodli zdolat ráno Sněžku, aby viděli východ Slunce. Zbylí starší zapluli do svých postelí ve 22:30.

Další fotografie jsou přidány do fotogalerie na adrese: https://taborkhss.rajce.idnes.cz/Tabor_KHSS_Portasky_2021/